Stomatologia / Leczenie kanałowe pod mikroskopem

CO TO JEST LECZENIE KANAŁOWE (ENDODONTYCZNE)?

Leczenie kanałowe polega na usunięciu z kanałów wszelkich bakterii oraz nieodwracalnie chorych nerwów. W trakcie leczenia lekarz stomatolog wypełnia ząb gutaperką, substancją pochodzenia naturalnego. Leczenie kanałowe stosuje się, kiedy ząb reaguje bólem na puknięcie, uległ pęknięciu lub złamaniu bądź różni się barwą od pozostałych zębów.

KIEDY WYKONUJE SIĘ LECZENIE ENDODONTYCZNE?

Dzięki bogatemu doświadczeniu nasi lekarze, specjalizujący się w tej dziedzinie, przy zastosowaniu najnowocześniejszych materiałów i sprzętu, w tym mikroskopu stomatologicznego oraz radiowizjografii, potrafią pomóc w najbardziej skomplikowanych przypadkach, takich jak:

• zakrzywione kanały zębów,
  • niedrożne kanały zębów,
  • złamane narzędzie w kanale zęba,
  • perforacja korzenia zęba,
  • perforacja dna komory zęba,
  • powtórne leczenie kanałowe,
  • dodatkowe kanały w zębie.

Podjęcie tego typu zaawansowanego leczenia kilkakrotnie zwiększa szanse pacjenta na prawidłowe przeleczenie zęba, a tym samym niweluje się ryzyko powikłań (czego skutkiem mogłoby być usunięcie zęba). Przeprowadzone dotychczas badania dowodzą, iż wprowadzenie mikroskopu endodontycznego znacząco zmniejszyło odsetek niepowodzeń leczenia kanałowego.

Naszym pacjentom zapewniamy nie tylko wysoki poziom usług, ale także pewność, że przeprowadzone leczenie przebiegnie prawidłowo. Gwarantuje to wykonywanie zdjęć punktowych RTG przed, w trakcie oraz po zakończeniu leczenia.

Leczenie kanałowe zęba 26 przeprowadzone przeprowadzone lek. dent. Dominikę Janas

WSKAZANIA DO LECZENIA KANAŁOWEGO

• nietypowa anatomia zęba,
  • wąskie, zarośnięte (zobliterowane) lub zakrzywione kanały,
  • złamanie narzędzia endodontycznego,
  • perforacja (czyli przebicie ściany korzenia),
  • re-endo (ponowne leczenie kanałowe).

MIKROSKOP ZEISS

Posiadamy operacyjny mikroskop Extaro 300 firmy Zeiss, który jest bardzo zaawansowanym technologicznie sprzętem przeznaczonym do precyzyjnego leczenia kanałowego.

W przypadku leczenia kanałowego ogromne znaczenie ma szczegółowe rozpoznanie struktur korzeniowych, odnalezienie dodatkowych, często niedrożnych kanałów. Przy pomocy mikroskopu lekarz jest w stanie przeprowadzić zabieg z dokładnością niemożliwą do osiągnięcia przy zastosowaniu metody tradycyjnej. Wszystko to dzieje się w warunkach komfortowych dla pacjenta, dzięki ruchomej końcówce mikroskopu (ruchomość w kilku płaszczyznach) umożliwiającej swobodny dostęp do leczonego zęba.