Periodontologia

Periodontologia Chorzów

Periodontologia jest dziedziną stomatologii, która zajmuje się profilaktyką i leczeniem chorób przyzębia (potocznie paradontozą) oraz chorób błony śluzowej jamy ustnej.

• przyzębie to zespół tkanek otaczających zęby (dziąsła, ozębna, cement korzeniowy, kość wyrostka zębodołowego), potocznie „utrzymujących ząb w kości”.

Leczenie chorób przyzębia to złożone zagadnienie i powszechny problem nawet 90% dorosłych Polaków, stanowiący wyzwanie dla periodontologa. Choroby przyzębia są po próchnicy najczęstszą przyczyną utraty zębów. Zwykle terapia nie kończy się na jednej wizycie, a leczenie stanowi proces wieloetapowy.
Wychodzimy na przeciw potrzebom naszych Pacjentów i oferujemy kompleksową opiekę, również ze strony doświadczonego periodontologa – dr Agnieszki Olszewskiej-Dzierżoń.

Objawy chorób przyzębia:

• krwawienie dziąseł,
  • obnażanie szyjki (wydłużanie zębów),
  • nadwrażliwość zębów,
  • ruchomość/utrata zębów,
  • szpary między zębami,
  • przesuwanie się zębów,
  • przykry zapach ust.

Najczęstsze dolegliwości z zakresu periodontologii

• paradontoza,
  • zapalenie dziąseł,
  • recesje dziąsłowe,
  • periimplantitis,
  • kamień nad- i poddziąsłowy,
  • wady wrodzone i pourazowe.

Należy pamiętać, że paradontoza oddziałuje negatywnie na występowanie i przebieg choroby miażdżycowej i jej powikłań (udar, zawał), cukrzycy, przedwczesnego porodu i niskiej masy urodzeniowej dziecka.

W terapii chorób przyzębia najważniejszym czynnikiem jest prawidłowa, bardzo dobra higiena jamy ustnej. Przede wszystkim należy kłaść duży nacisk na kontrole stomatologiczne, gdzie zostanie przedstawiony instruktaż higieny, czyli dobór odpowiedniej szczoteczki, pasty i akcesoriów.

Przebieg wizyty u periodontologa

• wywiad lekarski z badaniem obrazowym np. RTG panoramicznym, koniecznym do określenia zaawansowania choroby i monitorowania jej przebiegu,
  • badanie periodontologiczne,
  • ustalenie planu leczenia (leczenie niechirurgiczne/chirurgiczne w zależności od postaci i zaawansowania choroby),
  • wizyty kontrolne.

Zabiegi z zakresu periodontologii

• skaling nad/poddziąsłowy,
  • kiretaż zamknięty,
  • kiretaż otwarty,
  • zabiegi płatowe,
  • sterowana regeneracja tkanek,
  • plastyka wędzidełek warg i języka,
  • szynowanie zębów,
  • pokrywanie odsłoniętych szyjek zębowych,
  • augmentacja dziąseł,
  • wydłużanie korony klinicznej.

Periodontolog na Śląsku

Poszukujesz dentysty w Chorzowie, specjalizującego się w periodontologii?

Zadzwoń