01
O Nas / Regulamin
Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą
-
- Postanowienia
- Stomatologia Stencel Robert Stencel jest podmiotem leczniczym, działającym na podstawie:
- Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654) i przepisów wydanych na jej podstawie;
- Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2009 r. Nr 52, poz. 417 z późn. zm.);
- Ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U. z 2008 r., Nr 136, poz. 857 z późn. zm.);
- Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. Nr 252, poz. 1697).
- Podmiot leczniczy
- Stomatologia Stencel Robert Stencel jest podmiotem leczniczym w rozumieniu art.4 pkt 1 ustawy o działalności leczniczej.
- Podmiot leczniczy pod nazwą Stomatologia Stencel Robert Stencel używa nazwy skróconej Stomatologia Stencel.
- Adres: ul. Franciszka Karpińskiego 3, 41-500 Chorzów
- Cele i zadania podmiotu leczniczego
- Celem Stomatologii Stencel jest udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie działań stomatologicznych służących przywróceniu i poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
- Do zadań Stomatologii Stencel w szczególności należą:
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii, w ramach kompetencji lekarza stomatologa, asystentki stomatologicznej oraz higienistki stomatologicznej.
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii zachowawczej, endodoncji mikroskopowej, stomatologii dziecięcej, protetyki stomatologicznej, periodontologii, chirurgii stomatologicznej, implantologii oraz ortodoncji.
- Miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych
- Siedzibą i miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest Chorzów 41-500, ul. Franciszka Karpińskiego 3.
- Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w jednostkach i komórkach organizacyjnych podmiotu leczniczego
- Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez pracowników medycznych, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami i spełniających odpowiednie wymagania zdrowotne.
- Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:
- osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczeń,
- telefonicznego pod numerem telefonu 508 169 997 lub 32 241 01 77
- mailowego pod adresem: rejestracja@stomatologia-stencel.pl
- za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej: www.stomatologia-stencel.pl
- Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Rejestracji. W Rejestracji pacjent zobowiązany jest okazać dowód tożsamości.
- W Rejestracji Pacjent zobowiązany jest wypełnić stosowne dokumenty dot. danych, wywiadu zdrowotnego, klauzuli RODO.
- Zgoda na udzielenie świadczenia musi być złożona przez Pacjenta każdorazowo, przed rozpoczęciem zabiegu z zakresu implantologii, endodoncji, protetyki, chirurgii, periodontologii, ortodoncji a także przed zabiegiem wybielania zębów.
- Po zarejestrowaniu się do lekarza, Pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza się do przyjęcia we wskazanym gabinecie lekarskim, na pierwszą wizytę pacjent zgłasza się 15 minut wcześniej, w celu założenia dokumentacji medycznej.
- Spóźnienie Pacjenta na umówioną wizytę powyżej 15 min może skutkować odmówieniem udzielenia świadczenia stomatologicznego przez lekarza.
- W trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego (w gabinecie, podczas wizyty) Pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
- Osoby niepełnosprawne oraz kobiety w ciąży posiadają pierwszeństwo przyjęcia podczas wizyty dyżurowej w weekendy i święta.
- Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego Pacjent ma prawo do złożenia skargi / zażalenia na zachowanie lub czynności personelu. Skargi/zażalenia przyjmuje manager placówki.
- Skarga może być złożona ustnie lub pisemnie. Na każdą skargę złożoną pisemnie należy udzielić odpowiedzi w terminie nie przekraczającym 10 dni roboczych.
- Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych Stomatologii Stencel
- Do głównych zadań organizacyjnych wszystkich komórek organizacyjnych należy:
- realizacja zadań podmiotu i celu, dla którego zostały one utworzone, określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym Regulaminie,
- kompetentne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków,
- dbałość o należyty wizerunek Stomatologii Stencel,
- zapewnienie sprawności funkcjonowania podmiotu,
- przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty Praw Pacjenta.
- Do podstawowych zadań wszystkich komórek organizacyjnych Stomatologia Stencel należy:
- badanie i porada lekarska,
- działania diagnostyczne,
- udzielenie pierwszej pomocy doraźnej,
- profilaktyka stomatologiczna,
- świadczenia z zakresu stomatologii zachowawczej,
- świadczenia z zakresu protetyki stomatologicznej,
- świadczenia z zakresu chirurgii stomatologicznej,
- świadczenia z zakresu stomatologii dziecięcej,
- świadczenia z zakresu periodontologii,
- świadczenia z zakresu ortodoncji,
- świadczenia z zakresu implantologii,
- prowadzenie dokumentacji medycznej.
- Szczegółowy zakres zadań, praw i obowiązków pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego regulują odrębne, wewnątrzzakładowe przepisy o treści ustalonej przez właściciela Stomatologii Stencel.
- Stomatologia Stencel powierza wyznaczonemu lekarzowi obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej i przetwarzania danych w niej zawartych.
- Do głównych zadań organizacyjnych wszystkich komórek organizacyjnych należy:
- Postanowienia
VII. Postępowanie z dokumentacją medyczną
-
-
- Stomatologia Stencel prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określony w niniejszym Regulaminie, a także w ustawie z dnia o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
- Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
- Dokumentację, o której mowa w ust. 1 udostępnia się w szczególności na wniosek:
- Pacjenta, bądź osoby upoważnionej przez Pacjenta,
- Podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
- Ministra do spraw zdrowia, sądu, prokuratura, lekarza sądowego i rzecznika odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem.
-
4.Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
-
-
- tylko i wyłącznie w siedzibie Stomatologii Stencel,
- poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii,
- przesyłanie zdjęć RTG oraz tomografii komputerowej poprzez internetową skrzynkę pocztową możliwe wyłącznie po udzieleniu pisemnej zgody Pacjenta z czytelnym podpisem.
-
VIII. Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat
-
-
- Gabinet Stomatologiczny Stomatologia Stencel nie ma podpisanej umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia, a co za tym idzie wszelkie świadczenia są odpłatne. Cennik świadczonych usług jest ogólnodostępny w siedzibie Stomatologia Stencel, oraz na stronie internetowej www.stomatologia-stencel.pl
-
-
-
- Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego
- Gabinetem Stomatologicznym Stomatologia Stencel kieruje manager placówki i reprezentuje ją na zewnątrz.
- Manager samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Gabinetu Stomatologicznego.
- Podczas nieobecności managera zastępuje go upoważniony przez niego pracownik.
- Do obowiązków i uprawnień managera należy:
- organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników,
- zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny podległych pracowników,
- podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, premii, rozwiązywania umów cywilno-prawnych.
- kontrolowanie przestrzegania przez pracowników i osoby udzielające świadczeń na podstawie umów innych niż umowa o pracę,
- przyjmowanie skarg i zażaleń oraz prowadzenie korespondencji z nimi związanej,
-
- wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność Stomatologii Stencel,
-
- nadzór nad jakością udzielania świadczeń medycznych,
- zatwierdzanie harmonogramów pracy osób udzielających świadczeń medycznych,
- działanie na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,
- nadzór nad utrzymaniem urządzeń, sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych pomieszczeń
w należytym stanie technicznym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, - dbanie o udzielanie świadczeń medycznych wyłącznie przez personel o niezbędnych kwalifikacjach zawodowych.
-
-
-
- Obowiązki personelu pracującego w Stomatologii Stencel
- a) Personel administracyjny – recepcja:
- profesjonalna opieka nad pacjentami,
- kontrola dokonywania wpisów do kart przez lekarzy,
- rozliczanie Pacjentów za wykonane zabiegi stomatologiczne (monitorowanie
i ewidencjonowanie niedopłat pacjentów), - rejestracja oraz dokonywanie wszystkich zmian terminu wizyt Pacjentów,
- przygotowywanie kart zarejestrowanych Pacjentów,
- przedstawianie Pacjentom obowiązującego cennika wykonywanych usług,
- archiwizacja dokumentacji medycznej,
- przekazywanie prac protetycznych do techników i nadzór nad terminowością ich wykonania,
- przestrzeganie tajemnicy informacji zgodnie z „Ustawą o ochronie danych osobowych” oraz wszelkich danych o pacjentach objętych tajemnicą lekarską,
- noszenie stroju służbowego i identyfikatora,
- przestrzeganie przepisów i zasad BHP, ppoż oraz postanowień regulaminów i procedur Stomatologii Stencel.
- b) Personel medyczny – lekarze stomatolodzy:
- wykonywanie zawodu lekarza dentysty zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, dostępnymi metodami i środkami zapobiegania, rozpoznawania i leczenia chorób, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz należytą starannością, a w szczególności zgodnie z „Ustawą o wykonywaniu zawodów lekarza i lekarza dentysty” z dnia 5 grudnia 1996 r, oraz Kodeksem Etyki Lekarskiej,
- prowadzenie rzetelnej dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- wystawianie zwolnień lekarskich, recept oraz zaświadczeń dot. przeprowadzonego leczenia,
- przestrzeganie tajemnicy informacji zgodnie z „Ustawą o ochronie danych osobowych” oraz wszelkich danych o pacjentach objętych tajemnicą lekarską,
- stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
- diagnostyka radiologiczna – zdjęcia RTG, zdjęcia punktowe, tomografię.
- noszenie identyfikatora oraz stroju służbowego,
- przestrzeganie przepisów prawa, zasad BHP i PPOŻ oraz postanowień regulaminów i procedur Stomatologii Stencel.
- c) Asystentki stomatologiczne:
- praca na 4 ręce z lekarzem,
- utrzymywanie w porządku i sterylności gabinetów stomatologicznych,
- dbałość o sprawność sprzętu i sterylność narzędzi,
- zaopatrzenie gabinetu w materiały stomatologiczne,
- opisywanie prac protetycznych (terminowe przekazywanie ich do recepcji oraz kontrola ich wykonania przez protetyka przed następną wizytą pacjenta),
- noszenie identyfikatora oraz stroju służbowego,
- przestrzeganie przepisów prawa, zasad BHP i PPOŻ oraz postanowień regulaminów i procedur Stomatologii Stencel.
-
-
-
- Prawa i obowiązki Pacjenta
-
W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Stomatologii Stencel Pacjent ma prawo do:
-
-
-
- poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny,
- świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej,
- uzyskania rzetelnej informacji o stanie zdrowia,
- wyrażenia zgody na udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnozy, leczenia i kosztach.
- Do obowiązków pacjenta należy:
-
- przestrzeganie regulaminu porządkowego Gabinetu Stomatologicznego Stomatologia Stencel,
-
- przestrzeganie zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie Placówki,
- przestrzeganie higieny osobistej,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż,
- przestrzeganie zaleceń lekarza,
- odwoływanie wizyt z należytym wyprzedzeniem (min 12 h przed planowaną wizytą),
- płatność po każdorazowo przeprowadzonej wizycie stomatologicznej.
- Pacjent ma prawo do natychmiastowego uzyskania świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.
- Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są Pacjentowi z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
- Osoby udzielające Pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
- Pacjent nie ma prawa do nagrywania wizerunku oraz głosu pracowników pracujących
w Stomatologii Stencel za pośrednictwem nośników, telefonów komórkowych, dyktafonów, tabletów i innych urządzeń komunikacyjnych. - Podczas leczenia w gabinecie stomatologicznym może przebywać poza Pacjentem lekarz stomatolog oraz asystentka stomatologiczna. W niektórych przypadkach/sytuacjach może znajdować się osoba trzecia w postaci asystentki stomatologicznej, praktykantki, rejestratorki, managera. Na wyraźną prośbę Pacjenta w gabinecie może przebywać osoba towarzysząca.
-
-
-
-
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych
w Stomatologii Stencel ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do managera. - W przypadku, gdy Pacjent nie może przyjść na umówioną wizytę, należy ją wcześniej odwołać lub przełożyć na inny termin, by ewentualnie mógł skorzystać z tego terminu inny Pacjent.
- Zadatek na leczenie stomatologiczne:
- W przypadku niektórych wizyt, w celu zabezpieczenia czasu pracy lekarza i wykonania umowy, zastrzegamy sobie możliwość pobrania zadatku.
- Wysokość zadatku będzie ustalana indywidualnie, w zależności od zarezerwowanego na dana wizytę czasu, stopnia skomplikowania i kosztu przeprowadzanego zabiegu.
- Zadatek może zostać wpłacony za pośrednictwem gotówki bądź karty w siedzibie kliniki, jak również za pomocą przelewu bankowego (z akceptacją regulaminu).
- W przypadku braku wpłaty zadatku w terminie 3 dni przed planowaną wizytą, Stomatologia Stencel automatycznie odwoła termin zaplanowanej wizyty. Rezerwacja terminu wizyty jest uważana za skuteczną po uiszczeniu zadatku.
- Termin zarezerwowanej wizyty Pacjent może odwołać do 12 godzin przed godziną planowanej wizyty poprzez odbytą rozmowę telefoniczną, wiadomość SMS, bądź wiadomość e-mail.
- W przypadku realizacji zaplanowanej wizyty zadatek będzie podlegał rozliczeniu na poczet kosztów za wykonaną usługę.
- W przypadku niezgłoszenia się na zadatkowaną wizytę i niepowiadomienia Stomatologii Stencel, zgodnie z warunkami pkt. 5, uiszczony zadatek nie podlega zwrotowi lub zaliczeniu na poczet zadatku na kolejną wizytę.
- W przypadku powiadomienia o nieobecności Pacjenta, uiszczony zadatek może zostać zaliczony na poczet zadatku na kolejną wizytę lub może być zwrócony Pacjentowi (po wcześniejszym przedłożeniu dowodu wpłacenia zadatku oraz telefonicznym poinformowaniu o chęci odbioru zaliczki przynajmniej dzień przed planowanym odbiorem). Wyboru pomiędzy żądaniem zwrotu lub zaliczeniem zadatku na kolejną rezerwację dokonuje Pacjent. Zaliczka zwracana jest tylko i wyłącznie w formie gotówki.
- Na wypadek, gdyby zarezerwowana wizyta nie odbyła się z przyczyn leżących po stronie Stomatologii Stencel, zadatek zostanie niezwłocznie zwrócony, jeżeli Pacjent podejmie decyzję o rezygnacji z leczenia.
- Pacjentowi nie przysługuje żądanie domagania się zwrotu zadatku w zwielokrotnionej wysokości.
- Terminy wizyt powinny być odwoływane do 12 godzin przed planowaną wizytą tylko poprzez wysłanie SMS na nr tel 508 169 997 lub poprzez wysłanie maila na adres rejestracja@stomatologia-stencel.pl.
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych
-
XII. Gwarancje
Pozycje podlegające gwarancji:
Wypełnienia światłoutwardzalne | |
Gwarancja STANDARD | 2 lata |
w przypadku braków w uzębieniu | indywidualnie |
w przypadku bruksizmu | gwarancji nie udzielamy |
Wkłady koronowo-korzeniowe | |
Gwarancja STANDARD | 2 lata |
w przypadku braków w uzębieniu | gwarancji nie udzielamy |
w przypadku bruksizmu | indywidualnie |
Uzupełnienia porcelanowe | |
Gwarancja STANDARD | 2 lata |
w przypadku braków w uzębieniu | gwarancji nie udzielamy |
jeśli pacjent uzupełni wszystkie braki zębowe w ciągu 6 miesięcy | 2 lata |
w przypadku bruksizmu | indywidualnie |
Protezy ruchome | |
Gwarancja STANDARD | 2 lata |
w przypadku nieuzupełnionych braków w uzębieniu | gwarancji nie udzielamy |
po uzupełnieniu wszystkich braków zębowych | 2 lata |
Implanty | |
System Standard ICX | 5 lat |
System Premium ANKYLOS | 10 lat |
w przypadku braków w uzębieniu | gwarancji nie udzielamy |
w przypadku bruksizmu | gwarancji nie udzielamy |
-
-
- GWARANCJA NIE OBEJMUJE prac tymczasowych (korony tymczasowe, protezy natychmiastowe) oraz wykonanych na życzenie pacjenta. W takich przypadkach informujemy pacjentów o ograniczonej gwarancji lub jej braku.
- GWARANCJI NIE PODLEGAJĄ USZKODZENIA POWSTAŁE W WYNIKU:
- niedostatecznej higieny jamy ustnej i nieprzestrzegania zalecanych wizyt kontrolnych;
- nieprzestrzegania zaleceń lekarza co do postępowania z uzupełnieniami protetycznymi;
- nieszczęśliwych wypadków oraz urazów mechanicznych, a także złamań koron zębowych pomiędzy wizytami;
- naturalnego zaniku kości i zmian w przyzębiu;
- chorób, który niekorzystnie wpływają na układ żujący (np. cukrzyca, osteoporoza, padaczka, stany po chemio- i radioterapii);
- korekt wykonanych poza Stomatologią Stencel;
- braku możliwości wykonanie usługi zgodnie z prawidłowymi procedurami (np. braku współpracy z lekarzem podczas zabiegu);
- zębów będących w trakcie leczenia.
- W przypadku zaistnienia wady pracy protetycznej lub dolegliwości, będącej wynikiem leczenia stomatologicznego, Pacjent zobowiązany jest do zgłoszenia się do lekarza prowadzącego w terminie do 5 dni roboczych od wystąpienia problemu.
- Warunkiem udzielenia gwarancji są wizyty kontrolne co najmniej raz na 6 miesięcy oraz regularne profesjonalne oczyszczanie zębów z kamienia i osadu (w przypadku prac protetycznych higienizacja raz na pół roku).
- W przypadku odstąpienia od planu leczenia, pacjent traci gwarancję.
-
XIII. Postanowienia końcowe
-
- Regulamin organizacyjny ustala Anna Schmidt.
- W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy.
- Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go na wniosek pacjenta w Rejestracji.
- Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości wszystkich zatrudnionych
w Stomatologii Stencel.
Regulamin Stomatologii Stencel